שאלה: מאת ישועה: לכבוד כבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר נשא ראש חודש סיון ה'תשע"ד שלום וברכה אל ישועה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אין שיחה כזו וכו', והכל בדוי ומצוץ מן האצבע וכו'. ולאחרונה ממציאים כל מיני שיחות של הבל וריק, ומדביקים את זה על שם רביז"ל ומוהרנ"ת ז"ל והכל הבל ורעות רוח. ידוע אשר רביז"ל הקפיד מאד מאד שמהרגע שעושים אירוסין, שכבר יתכוננו על החתונה, הוא לא רצה שיעשו הפסק גדול בין האירוסין לחתונה, ומכל שכן וכל שכן שבחור ובחורה לא יסתובבו כל כך הרבה זמן בלי אירוסין ובלי נישואין, כי הס"מ יעשה כל מיני פעולות שבעולם להפריד בין הזוג, ובפרט כשיש משיכה אחד לשני, צריכים לדעת שזה בן זוגי, או זאת בת זוגי, ותיכף ומיד לקבוע זמן על חתונה, ויתחתנו ויחיו חיים באושר. וזו הדרך האמיתית של יהודי שמאמין בהקדוש ברוך הוא וכו' ומתנהג על פי התורה וכו', אבל מה עשו אלו שהלכו ועזבו את הקדוש ברוך הוא ואת התורה וכו', שהם מסתובבים ככה כמה שנים וכו', וחיים ביחד באיסור וכו', ולבסוף נכנסת עין רעה ביניהם וכו' ונפרדים וכו'? ולכן אשרי מי שהולך בדרך התורה, שתיכף ומיד כשיש משיכה בין הבחור והבחורה ומכירים אחד את השני וכו', שכבר יעשו אירוסין וידברו על נישואין, ויקבעו זמן הכי קצר לנישואין, ולא מחכים עד שיהיה כסף וכו', עד שתהיה חכמה וכו', כי כבר אמר החכם מכל אדם (קהלת א' י"ח) "כי ברוב חכמה רוב כעס ויוסיף דעת יוסיף מכאוב", ודרשו על זה חכמינו הקדושים (קהלת רבה פרשה א' סימן ל"ז) "ברוב חכמה רוב כעס" – כל זמן שאדם מרבה בחכמה מרבה בכעס, וכל זמן שהוא מרבה בדעת מרבה ביסורין. אמר שלמה, על ידי שהרביתי בחכמה הרביתי בכעס, ועל ידי שהרביתי בדעת הרביתי ביסורין; הרי שלך לפניך, אם אדם חושב הוא חכם ובר דעת, ומושך את הזמן וכו', על ידי זה לבסוף מתפוצץ הכל וכו', ונעשה ביניהם ריב וכעס ונפרדים. ולכן אשרי הבחור או הבחורה שמוצאים אחד את השני, ויש ביניהם משיכה והבנה הדדית, שכבר יראו לסגור את הכל, והכלל הזה טוב לכל אחד ואחת, אשרי מי שיציית ויקיים את כל זה, ואז יהיו להם חיים מאושרים מאד. יכולים לדבר דרך הטלפון בין האירוסין ובין הנישואין עד שבוע לפני החתונה, יעזור הקדוש ברוך הוא שנשמע ונתבשר בשורות משמחות תמיד.
|