שאלה: מאת שירי: כבוד הרב יש לי שתי שאלות שמטרידות אותי הרבה ביום יום: תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר בהעלותך ח' סיון ה'תשע"ד
שלום רב אל שירי תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. התכלית בזה העולם היא רק להיות בשמחה, ולהכיר את הקדוש ברוך הוא מכל פרטי הבריאה ולהרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו בתמימות ובפשיטות גמורה, ואין עוד תכלית אחרת חוץ מזה, כי אדם צריך להתקרב אל הקדוש ברוך הוא על ידי קיום מצוותיו הקדושות, שהם רצונותיו יתברך, עם כל זאת יש לאדם כל מיני נסיונות קשים ומרים, כמו שאמר רביז"ל אל מוהרנ"ת ז"ל (שיחות הר"ן סימן ש') כל מה שאתה רואה בעולם, כל מה שנמצא בעולם, הכל בשביל הבחירה והנסיון. ולכן את מוכרחת להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, ולא להישבר משום דבר וכו', ולעשות כל מיני פעולות שבעולם להיות רק בשמחה, ולא להתבלבל מפגעי ומקרי הזמן שעוברים על האדם בכל יום ויום וכו', ועיקר ההתחזקות זה שמחה, כי הרגע שאדם הוא תמיד שש ושמח, על ידי זה נתבטלים ממנו כל הנסיונות הקשים והמרים שעוברים בחייו, ולכן צריכים להתפלל הרבה על נקודת השמחה, כי כל זמן שאדם שש ושמח לא חסר לו שום דבר וכו', וגם את הנסיונות הקשים והמרים של החיים עוברים על ידי שמחה. וכבר אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן רע"ג) טוב להאדם להרגיל את עצמו שיוכל להחיות את עצמו עם איזה ניגון, כי ניגון הוא דבר גדול וגבוה מאד מאד, ויש לו כח גדול לעורר ולהמשיך את לב האדם להשם יתברך. ואפילו מי שאינו יכול לנגן, אף על פי כן בביתו ובינו לבין עצמו יוכל להחיות את עצמו באיזה ניגון כפי שיוכל לזמר אותו, כי מעלת הניגון אין לשער ואין לתאר כלל, ואמר רביז"ל (סיפורי מעשיות מעשה י"ג מיום ו') שעיקר רפואת הבת מלך שהיא נשמתו של האדם, שירה בה המלך האכזר שהוא היצר הרע עשרה מיני חיצים שכל חץ היה משוח בעשרה מיני סמים וכו', והצדיק האמת שהוא הבעטליר בלי ידים מוציא את החיצים הארסיים מבת המלך שהיא נשמת האדם על ידי העשרה מיני נגינה שמנגן לפניה, ולכן עיקר תיקון הברית זה רק שמחה, ולהכריח את עצמו עם כל הכוחות להיות בשמחה, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קס"ט) כשאדם תמיד שש ושמח, על ידי זה הקדוש ברוך הוא בעצמו שומר אותו מפגם הברית. ולכן אשרי האדם שעושה כל מיני פעולות שבעולם להיות רק בשמחה, ולא מניח את העצבות והעצלות אצלו כרגע, וזה עיקר תיקונו, ואף שזה בא לאדם יותר קשה מכל העבודות שבעולם וכו', עם כל זאת אי אפשר להתרפאות אלא על ידי שמחה, וכמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) שגם חכמי הרופאים אומרים שכל המחלות והחולאים הרעים שבאים לאדם זה רק מחמת חסרון השמחה, כי על ידי שמחה הוא נתרפא מהכל, ולכן תכריחי את עצמך להיות רק בשמחה, וזה תיקונך הנצחי.
|