שאלה:
מאת בנימין: תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר וירא י' חשוון ה'תשע"ה שלום וברכה אל בנימין נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אדם, כל זמן שנמצא בזה העולם יש לו זכות הדיבור, ויכול לטעון עם הקדוש ברוך הוא מה שהוא רק רוצה, ואדרבה, ככל שאדם מתוודה להקדוש ברוך הוא על חטאיו ועל עוונותיו המרובים, ומספר לו יתברך מה מביא אותו לחטאים, והוא מתוודה בשברון לב ומספר לו יתברך בפרטי פרטיות איך קרה לו שנפל בפח כזה, אזי כשיבוא למעלה והמקטרג יקטרג עליו, הקדוש ברוך הוא יגרש את המקטרג מעליו, ויצא זכאי בדין. ולכן אדם צריך להיות חכם, ודייקא כל זמן שחי אז הוא הזמן לטעון את כל הטענות שיש לו לפניו יתברך, ולבקש ולהתחנן על נפשו, ועל ידי זה הוא יציל את עצמו ממשפט דלעילא, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ט"ו) כשאדם שופט את עצמו בזה העולם אזי אין לו שום דין למעלה, וכמו שמובא בזוהר (פנחס רל"א.) מאן דמפרש חוביה בי דינא בדילין מיניה, בגין דבר נש קריב לגרמיה ולא אתדן על פומיה ותו לא שביק למקטרגא לאולפא עליה חובא מומא דבר נש יקדים ויימא ולא יהיב דוכתא לאחרא למימר. כדין קודשא בריך הוא מחיל ליה, הדא הוא דכתיב (משלי כ"ח י"ג) "ומודה ועוזב ירוחם" [מי שמפרש את חטאיו לפניו יתברך, היינו שמתוודה על חטאיו, עוזבים אותו בית דין של מעלה ואין דנים אותו וכו', ומה גם כשבא המקטרג לקטרג עליו, הקדוש ברוך הוא שולחו מעל פניו וכו']. וזו המעלה של אדם שזוכה תמיד להתבודד להקדוש ברוך הוא, ולפרש את כל שיחתו אליו יתברך, ואז נתקיים אצלו מאמרם ז"ל (ספרי שופטים) כשיש דין למטה אין דין למעלה. אשרי מי שיש לו שכל וכל זמן שהוא שחי הוא בא וטוען עם הקדוש ברוך הוא וכו', ומוחה על הס"מ ימ"ש שמחטיאו בחטאים ועוונות חמורים וכו' וכו', והוא בוכה ומבכה שמים וארץ: ריבונו של עולם! תראה מה שהס"מ עושה עמי, חוס וחמול עלי ותוציאני מהשאול תחתית ומתחתיו שנפלתי לשם, כי אתה לבד יודע שאני רוצה לעשות את רצונך, ולהיות נכלל בך לגמרי, אבל מה אעשה שהס"מ הרשע מחטיא אותי בכל פעם בחטאים ועוונות חמורים, ואני מנסה עם כל הכוחות לצאת מהמלכודת שהס"מ הרשע שם תחת רגליי, ומרוב טמטום ובלבול הדעת איני יכול להתגבר עליו. ולכן אני מאוד מבקש אותך ריבונו של עולם, חוסה על נפשי ותוציאני מהפח יקוש שנפלתי שם, ותמתיק ממני כל הדינים בעולם הזה ובעולם הבא, ואזכה להיכלל בך מעתה ועד עולם, אמן סלה. תאמין לי אם תטעון בכל יום את הטענות שלך לפניו יתברך, לא יהיה לך שום דין למעלה.
|