שאלה:
מאת חיים: תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר בא כ"ז טבת ה'תשע"ה
שלום וברכה אל חיים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. מה טוב ומה נעים שתשיג את הספר הנפלא "אוצר שלום בית" ושם תמצא עצות נוראות ונפלאות איך להחזיק מעמד בחיי הנישואין, כי בזה העולם צריכים להיות ותרן גדול בבית, ומי שזוכה לוותר הוא המצליח בחיי הנישואין, והלוואי שהבעל והאשה יוותרו אחד לשני ואז אף פעם לא יהיו מריבות בבית, ויחיו ביחד כמו זוג יונים באהבה גדולה מאוד מאוד. צריך שתדע אשר רביז"ל הקפיד מאוד מאוד שמהרגע שעושים אירוסין שכבר יתכוננו על חתונה, והוא לא רצה שיעשו הפסק גדול בין האירוסין להחתונה, ומכל שכן וכל שכן שבחור ובחורה שלא יסתובבו כל כך הרבה זמן בלי אירוסין ובלי נישואין, כי הס"מ יעשה כל מיני פעולות שבעולם להפריד בין הזוג, ובפרט כשיש משיכה אחד להשני צריכים לדעת שזה בן זוגי, או זאת בת זוגי, ותיכף ומיד לקבוע זמן על חתונה, ויתחתנו ויחיו חיים באושר, וזו הדרך האמיתית של יהודי שמאמין בהקדוש ברוך הוא וכו' ומתנהג על פי התורה וכו'. אבל מה עשו אלו שהלכו ועזבו את הקדוש ברוך הוא ואת התורה? וכו', הם מסתובבים ככה כמה שנים וכו', וחיים ביחד באיסור וכו', ולבסוף נכנסת עין רעה ביניהם וכו' ונפרדים וכו'. ולכן אשרי מי שהולך בדרך התורה, שתיכף ומיד כשיש משיכה בין הבחור והבחורה ומכירים אחד את השני וכו', שכבר יעשו אירוסין וידברו על נישואין, ויקבעו זמן הכי קצר לנישואין, ולא לחכות עד שיהיה כסף וכו' ועד שתהיה חכמה וכו', כי כבר אמר החכם מכל אדם (קהלת א' י"ח) "כי ברוב חכמה רוב כעס ויוסיף דעת יוסיף מכאוב", ודרשו על זה חכמינו הקדושים (קהלת רבה פרשה א' סימן ל"ז) "ברוב חכמה רוב כעס" – כל זמן שאדם מרבה בחכמה מרבה בכעס, וכל זמן שהוא מרבה בדעת מרבה ביסורין. אמר שלמה: על ידי שהרביתי בחכמה הרביתי בכעס, ועל ידי שהרביתי בדעת הרביתי ביסורין. הרי שלך לפניך – אם אדם חושב הוא חכם ובר דעת ומושך את הזמן וכו', על ידי זה לבסוף מתפוצץ הכל וכו', ונעשה ביניהם ריב וכעס ונפרדים, ולכן אשרי הבחור או הבחורה שמוצאים אחד את השני, ויש ביניהם משיכה והבנה הדדית, שכבר יראו לסגור את הכל, והכלל הזה טוב לכל אחד ואחת. אשרי מי שיציית ויקיים את כל זה, ואז יהיו לו חיים מאושרים מאוד. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|