ידוע אשר רביז"ל הבטיח בחיים חיותו, שמי שיבוא אליו בשלשת הזמנים האלו: בראש השנה, שבת חנוכה, וחג השבועות, יינצל מעולם התוהו, כי עולם התוהו זה עונש מאוד מאוד חמור, כי כשהנשמה יוצאת מהגוף תיכף ומיד חוטפים אותה החיצונים רחמנא לישזבן, ועד שדנים את האדם לוקח זמן רב מאוד, כי כשאדם היה משוקע בזה העולם בתאוות רעות ובמידות רעות, ובחטאים ועוונות, אזי הנשמה משוטטת בעולם התוהו ונדמה להנשמה כאילו היא עדיין בזה העולם, והיא רצה אחר התאוות והמידות רעות, והדמיונות וההבלים שלה, ויכול לקחת שנים על גבי שנים עד שיתחילו לדון אותה, וגודל הצער של עולם התוהו את זה לא ניתן להסביר כלל, כי נדמה להנשמה שעדיין היא חיה ומסתובבת באותם המקומות המטונפים שהייתה בחיים חיותה.
וכן מי שהיה שקוע בעסקי העולם הזה, נדמה לו כאילו הוא עדיין עסוק בעסקיו, ולכן ההבטחה שהבטיח רביז"ל שמי שיבוא אליו בשלושת הזמנים הנ"ל, בחיים חיותו שאז היה זמן קיבוץ לכל, על ידי זה ינצל מעונש עולם התוהו, שידונו אותו, ואנשי שלומנו היקרים, היו נזהרים מאוד מאוד לבוא אליו באלו השלוש זמנים, ושום דבר לא היה יכול למנוע אותם מזה בחיים חיותו של רביז"ל בעלמא הדין, כי מה לא יעשה אדם לתיקון נפשו.
והנה קודם הסתלקותו לעילא ולעילא, אמר רביז"ל לאנשי שלמנו "אני רוצה להשאר בינכם", וכן דיבר הרבה ממעלת הקיבוץ הקדוש שלו בראש השנה, עד שהתבטא ואמר( חיי מוהר"ן סימן תה'): כל העולם כולו תלוי בראש השנה שלי, ואמר (שם סימן כג'): הראש השנה שלי עולה על הכל, והיה פלא אצלי מאחר שהמקורבים שלי מאמינים בי מדוע לא יזהרו כל האנשים המקורבים אלי שיהיו כולם על ראש השנה איש לא ייעדר, כי כל העניין שלי הוא רק ראש השנה, והזהיר מאוד לעשות כרוז שכל מי שסר אל משמעתו ומקורב אליו, יהיה על ראש השנה אצלו, לא יחסר איש, ומי שזוכה להיות על ראש השנה, ראוי לו לשמוח מאוד מאוד.
וכן דיבר הרבה ממעלת הקיבוץ הקדוש שלו בראש השנה, ובפירוש גילה לנו (שם סימן תו'): שבראש השנה יכולים לקבל אצלו תיקון מה שכל השנה לא יכולים לקבל, היינו אדם שחטא כל כך בר מינן, שקשה לתקן אותו במשך השנה אפילו שיבואו אל ציונו, אבל בראש השנה כולם יכולים לקבל תיקון בלי יוצא מן הכלל, והפליג מאוד מאוד במעלת הבא אליו בראש השנה, ושומרים זאת כל תלמידיו וכל מי שמקורב אליו, שלא רק שהוא בא על ראש השנה לאומן אל ציונו הקדוש, אלא עוד מביא אחרים כהזהרת רביז"ל וידוע שרביז"ל דיבר בעניין ההתקבצות אליו על ראש השנה, שיהיה גם אחר הסתלקותו לעילא, שיבואו לא ציונו הקדוש בעיר אומן, והנה אלו שהיו גרים לא רחוק מעיר אומן, היו נוסעים גם בשבת חנוכה וגם בחג השבועות, ואלו שהיו גרים רחוק, לא היו באים אלא בראש השנה, שאז כולם באו במסירות נפש הכי גדולה, כי עיקר ההזהרה שהזהיר אותנו רביז"ל שנבוא אליו על ראש השנה, ואנחנו מוצאים במכתבי מוהרנ"ת ז"ל, שמוהרנ"ת ז"ל בעצמו לא נסע אחר הסתלקות רביז"ל בשבת חנוכה אל עיר אומין.
כי חנוכה הוא זמן של חינוך וראוי לכל אדם להיות בביתו עם אשתו ועם ילדיו ויחנכם בהדלקת נרות חנוכה, ויהיו ביחד בצוותא חדא כל המשפחה, ולכן לא נהגו אנשי שלומנו לנסוע על שבת חנוכה לעיר אומין אלא כל אנשי שלומנו בעירם עשו קיבוץ, ונתקבצו יחד להתפלל בצוותא חדא בבית המדרש שנקרא על שם רביז"ל, ובשנים האחרונות נעשה התעוררות גדולה לנסוע על שבת חנוכה אל ציון רביז"ל, ובפרט בחורים רווקים שהם לא משעובדים להיות בבתיהם, הם הרוב שנוסעים על שבת חנוכה אצל ציון רביז"ל, ובאמת גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ב'): שימי חנוכה מסוגלים לזיווגים, וכן מובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פט'): שהצדיק הוא השדכן המשדך כל השידוכים, ולכן לא בחינם שבחורים רווקים נוסעים על שבת חנוכה בעיר אומן אל ציון רביז"ל וזה דבר גדול מאוד, ובוודאי בזכות רביז"ל יזכו למצוא את בת זוגם, עם כל זאת אברכים נזהרים להשאר בביתם בחנוכה, ולכן זה חידוש גדול שנסעו השנה קיבוץ כל כך גדול של אנשי שלומנו היקרים, אשר רובם היו בחורים רווקים, ובוודאי בזכות רביז"ל יזכו למצוא את בת זוגם.