שאלה: מאת עידו: למוהרא"ש שליט"א שלום רב. אני והרב שלי למדנו את תורה רפ"ב, וכתוב שם בסוף שהצדיק בונה משכן שממנו מקבלים תינוקות של בית רבן את הבל פיהם שאין בו חטא. אשמח מאוד אם הצדיק יוכל לפרש את התורה הזאת וזה יעזור לנו מאוד. תודה. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר בא ד' שבט ה'תשע"ג שלום וברכה אל עידו נרו יאיר לנכון קיבלתי את מכתבך. כל צדיק וצדיק שיש תחתיו אנשים אמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן א' וסימן ח') סימן שיש לו רוח אחרת מה שאין להמון עם ויש לו בחינת ממשלה, בלבד שלא יהיה איזה מפורסם של שקר, שזה בחינת עזות מלכותא בלא תגא, "מלך בלי כתר", סתם התקבצו אליו אנשים שטועים בו והוא מוליך אותם שולל וכו'. אבל אם הוא מצד הקדושה, הוא בונה בחינת משכן שכל אלו האנשים שמקבלים ממנו נכנסים בהמשכן הזה, ונקרא בחינת משכן ששם ממשיך עליהם אלקותו יתברך, ולכן כל אלו שהם תחתיו הם בכלל תינוקות של בית רבן ויונקים מרבן על ידי שהוא מקבץ אותם יחד. והצדיק הגדול במעלה נוראה ונפלאה מאוד הוא מקבץ את כל המשכנות האלו, כל המנהיגים האלו והוא בונה משכן גדול, שזה סובב על רביז"ל שיש לו ממשלה על כל המנהיגים, אפילו בלא יודעים וכולם מקבלים על ידו את ההתעוררות וכו' כי הוא מוצא את הנקודת חיות אלקות שיש בכל אחד ואחד וכו' ואפילו אלו שנמצאים בהסתרה שבתוך הסתרה וכו' כמובא בדברי רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ו) והוא מגלה את אמתת מציאותו יתברך לכל אלו הנשמות שנפלו בתוך הסתרה שבתוך הסתרה ומוציאם משם. וזה פשוט למי שמבין בזה איך שנתעוררין נשמות ישראל בכל פעם ומתקרבים אל רביז"ל, עד שלבסוף כולם יתקרבו, ויש בזה דברים נעלמים ונסתרים איך שרביז"ל בונה את המשכן הגדול ומקבץ את כל הנדחים.
|