שאלה: מאת נתן: לכבוד הרב שלום וברכה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר נשא כ"ז אייר ה'תשע"ד
שלום וברכה אל נתן נ"י
לנכון קיבלתי את מכתבך.
אין לתאר ואין לשער את גודל הזכות של אלו שעוסקים לזכות את נשמות ישראל שיניחו תפילין, כי יכולות לעבור לאדם בזה העולם שבעים שנה ואף פעם בחיים לא הניח תפילין, וכך מזכים אותו שעל כל פני לא יהיה קרקפתא דלא מנח תפילין.
מה כתוב בתפילין? "שמע ישראל הויה אלוקינו הויה אחד" וכו' וכו', בשעה שבר ישראל מניח תפלין יהיה איך שהוא נמצא וכו' יהיה באיזה מצב שהוא מונח ושקוע וכו', כשמניח תפלין נדלקת נשמתו באור אין סוף ברוך הוא, אף על פי שברגע שהוא מניח תפילין הוא לא מרגיש את זה, אבל אחר כך תודלק נשמתו בהארה נוראה ונפלאה כזו שהוא לא תיאר ולא שיער כלל, כי התפלין הם כמו שמן שרק מכניסים בו פתילה ומדליקים את זה אזי מאיר מאוד. וזה שאמרו חכמינו הקדושים (שבת קכז:) מאן "על ראשך אל יחסר"? – אלו תפלין; כשבר ישראל מניח תפלין בו ברגע נדלקת נשמתו בהארה אין סופית, ולכן למה שלא נזכה את נשמות ישראל שיניחו על כל פנים פעם אחת בחייהם תפלין ומכל שכן שבמשך הזמן תודלק נשמתו באור כזה שיחזור בתשובה שזו המציאות?
ולא בחינם שאמרו חכמינו הקדושים (מנחות מג:) חביבין ישראל שסיבבן הקדוש ברוך הוא במצוות תפלין בראשיהן ותפלין בזרועותיהן, ולכן אשרי מי שעוסק בזה לזכות את נשמות ישראל להניח תפלין כי עם ישראל נמצאים בגלות מרה מאוד שהכול חשוך וכו' וההסתרה שמסתירה את אלקותו יתברך גדולה מאוד מאוד וכו' וכו' ובזה שמזכים את בר ישראל בהנחת תפילין אפילו פעם אחת, בזה מוריד ממנו את המסכים ומתחיל להרגיש התעלות ברוחניות.
ולכן אין ללעוג ומכל שכן לא למנוע את אלו שמזכים את נשמות ישראל בהנחת תפלין. ומובא בזוהר כל מאן דאנח תפלין כאילו כסוי על מוחא עילאה ושכינתא עילאה לא זזה מיניה, זאת אומר שאם אדם מניח תפילין מוריד מהמוח שלו את כל ההעלמות וההסתרות וכו' שנגרמים על ידי עוונותיו המרובים וכו' והשכינה לא זזה ממנו, ותמיד מרגיש את הקדוש ברוך הוא.
ולכן אסור ללעוג על אף מנהג ישראל ועל אף דרך של איזה צדיק הזוכה ומזכה את הרבים, ואשריהם ואשרי חלקם של אלו שמזכים את נשמות ישראל בהנחת תפילין בכל יום, ואמרו חכמינו הקדושים (מנחות מד.) כל המניח תפילין מאריך ימים.
|