שלום וברכה לכבוד הרב.
את עוונותיי אני מזכירה היום. כשהייתי קטנה חטאתי הרבה בגזל, ממש הייתה לי מחלה – הייתי
גונבת הרבה ממתקים מחנויות, ובצבא אף גנבתי מתיקים של חיילות. הייתה לי מחלת נפש ופעמים
רבות רציתי להתאבד. ומרוב שגנבתי באופן יומיומי, גם אם ארצה, אני לא יכולה לזכור ממי
גנבתי.
מזה כמה שנים אני מנסה לחזור בתשובה ולא מעזה לגזול, ואפילו אם השאלתי ביצה מהשכנה
אני תמיד משלמת לה עליה או מחזירה. אני מנסה להקפיד על קלה כבחמורה ונפשי נרפאה בזכות
התורה. אני תורמת לעיתים לכלות יתומות, ויש לי הוראת קבע למוסדות ביבנאל, ולהפצה לזכות
הרבים, מדי פעם אני שמה כיסויי ראש בקברי צדיקים ואני משתדלת לעשות מה שאני יכולה,
אך איך אדע שלא הכול אבוד מראש?
את חלק מהאנשים שגזלתי מהם אני עדיין זוכרת, אך אינני יודעת היכן הם היום, מה עלה בגורלם,
והיכן הם גרים… ובכלל, זו רק טיפה בים. האם הכול אבוד ונועדי לחזור בגלגול לא משנה
מה אעשה?
תשובה:
בעזה"י יום ג' לסדר בהעלותך ה' סיון (ערב חג השבועות) ה'תשע"ד
שלום וברכה אל יהודית נ"י
לנכון קבלתי את מכתבך.
אסור להתייאש בשום פנים ואופן, אפילו שעשית מה שעשית, הכול יכולים לתקן, כמו שאמר
רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים
לתקן; אמת שמי שמרגיל את עצמו לגנוב קשה לו מאד מאד לצאת מזה, וכן אמר רביז"ל
(ספר המדות אות גניבה וגזילה סימן א') מי שנפתה לבו לגזול וכיון
שהתיר לעצמו גזילת חבירו, הרי הוא מוכן לכל חטא ועון, ואין תקנה להסירו מדרכו הרעה; עם כל זאת, הכל יכולים לתקן כי אין לך דבר העומד בפני
התשובה, ועיקר התשובה היא חרטה על העבר וקבלה על להבא, ואמרו חכמינו הקדושים (ביצה כ"ט.) גזל ואינו יודע
למי גזל יעשה בהם צרכי רבים.
וכתב מוהרנ"ת ז"ל (ליקוטי הלכות גזילה
הלכה ה') שאין לך עוד זכות הרבים יותר גדולה מלתת צדקה להדפסת ספרי הצדיק האמת
שבזה מזכים את נשמות ישראל לחזור בתשובה אמיתית, ולכן ראי להתחזק ביתר שאת וביתר עוז,
כי על הכל מועילה תשובה, והקדוש ברוך הוא בוחן לבבות, ואם הוא רואה שאחד מתחרט באמת
ומקבל על עצמו מהיום והלאה לא לעשות את השטויות שעשה, אז אינו זז משם עד שמוחלים
לו.
ולכן תראי להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, ושום דבר בעולם שלא יוכל לשבור אותך,
ובפרט שאת עוזרת לכלות יתומות שזו גם כן צדקה גדולה מאד, ובזכות זה הקדוש ברוך הוא
ימחול לך על הכל, אבל אסור לך להיכנס ביאוש ובדיכאון, ומכל שכן שלא תבלבלי את עצמך
שאת צריכה לחזור בגלגול וכו' וכו', כי העיקר הוא תשובה, ואין לתאר ואין לשער את
גודל מעלת התשובה שאדם חוזר בתשובה ומתוודה על עוונותיו בכל פעם, שעל ידי זה זוכה
שנמחקים לגמרי עוונותיו.
אשרי מי שזוכה לחזור בתשובה שלימה, ואפילו על החטאים הכי
גדולים מועילה תשובה, וכבר אמרו חכמינו הקדושים (ברכות ל"ד.) במקום שבעלי תשובה עומדים שם אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, ואמרו חכמינו הקדושים (פסיקתא דרב כהנא) גדול כוחה של תשובה, שכיון
שאדם מהרהר בלבו לעשות תשובה, מיד היא עולה לא עד עשרה
ימים ולא עד עשרים ולא עד מאה, אלא עד מהלך חמש מאות שנים, ולא עד רקיע ראשון ושני, אלא שהיא עומדת לפני כיסא הכבוד, והס"מ מאד מאד מפחד מבן אדם
שחוזר בתשובה, כי כיון שאדם בא אל הקדוש
ברוך הוא אפילו שהוא עשה עד עכשיו מה שעשה, ומתוודה ומתחרט על כל מה שעשה, הקדוש ברוך הוא כבר מקבלו. ואמרו חכמינו הקדושים (במדבר רבה פרשה כ' סימן י"ג) בלעם היה רשע ערום וידע
שאין עומד בפני הפורענות אלא תשובה, שכל מי שחוטא ואומר חטאתי, אין רשות למלאך ליגע בו, ובשביל זה הוא מסית את כל אדם "מה לך לחזור בתשובה? ומה לך להתוודות?" כי הוא יודע שמי שחזר
בתשובה ומתוודה להקדוש ברוך הוא, אין רשות למלאך המוות ליגע
בו, ואמרו חכמינו הקדושים (תנחומא נח) אין מכה בעולם שאין לה
רפואה, רפואתו של יצר הרע תשובה.
הקדוש ברוך הוא יחוס
וירחם עליך ויקבל את תשובתך, ותזכי לכל טוב אמתי ונצחי.