שאלה:
מאת ליאור דוד: שלום לכבוד הרב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר וישב י"ח כסליו ה'תשע"ד
שלום וברכה אל ליאור דוד נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. יש ספר שנקרא "אוצר שובבי"ם", והוא בנוי ומיוסד על דברי רביז"ל ומוהרנ"ת ז"ל כדת איך להתנהג בימי שובבי"ם, קחם משם. אמר האריז"ל שהשבועות של ימי שובבי"ם שקוראים בהם את הפרשיות ש'מות ו'ארא ב'א ב'שלח י'תרו מ'שפטים הם מאד מסוגלים לתקן את תיקון הברית, כי כל הענין של גלות מצרים היה על ידי שאדם הראשון חטא בהוצאת זרע לבטלה, שממנו נבראו קליפות ומשחיתים, וכל אלו הנשמות התגלגלו והוצרכו לרדת למצרים ולעבור שם את כור הברזל וכו' וכו', לעבוד קשה בחומר ובלבנים, והיה להם שעבוד מאד מאד גדול שהשתעבדו שם וכו', ואחר כך זכו לצאת ממצרים ולעבור את ים סוף, עד שבאו לקבל את התורה וכו', וכל זה עובר על כל בר ישראל שנכשל בחטא המגונה של הוצאת זרע לבטלה ושאר מיני פגם הברית וכו', והתיקון שלהם בארבעים ימים האלו שקוראים את הפרשיות שעם ישראל עברו במצרים ויצאו ממצרים וקיבלו את התורה. ידוע שמוהרנ"ת ז"ל היה אומר בכל יום 'יום תהלים', כדי שיסיים פעם בשבוע את ספר התהלים, שרביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ג) שתהלים מסוגל לתשובה, ולפתוח לו את השערים שנסגרו לפניו וכו' וכו', רק שלוש פעמים בשנה הוא אמר בכל יום פעמיים את היום, כדי שיסיים בכל שבוע פעמיים כמספר כפ"ר, והם 'ימי שובבי"ם', 'ימי הספירה', 'ימי אלול', וכן בימים אלו כדאי ללמוד הרבה אגדות חז"ל בעין יעקב, ומי שזוכה לסיים בארבעים ימים האלו את כל העין יעקב אשרי לו ואשרי חלקו, וכבר אמרו חכמינו הקדושים (ספרי עקב) רצונך להכיר את מי שאמר והיה העולם – למוד אגדה; וכן צריכים בימים האלו לשמור על הדיבור יותר מכל השנה, כי ברית המעור זה נגד ברית הלשון, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן י"ט) שעל ידי שמקדשים את הדיבור, על ידי זה זוכים לתיקון הברית. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שתהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|