אין לנו בזה העולם רק הקדוש ברוך הוא, וכל מה שצריכים, צריכים רק לבקש, ממנו יתברך.
(אשר בנחל, כרך קנה, מכתב ב' תשעז, סיוון תשס"ו)
באמת עליך לזכור, אשר בני אדם בזה העולם צריכים רק את הקדוש ברוך הוא.
(אשר בנחל, כרך כד, מכתב ג' תתכט, תשמא)
אסור לך להישבר משום דבר, אדרבה, עליך להיכלל יותר ויותר באין סוף ברוך הוא, ואל תסתכל על אף אחד. כי מה יכולים לעשות לך אם אתה בורח אליו יתברך, וזו כל מגמתך, מה אתה צריך בני אדם, ומי יכול להזיק לך, ומי יכול לעזור לך.
אינך צריך אף אחד רק את הקדוש ברוך הוא, ואם תלך בצורה כזו, לא תתפעל משום בריה שבעולם.
(אשר בנחל, כרך כד, מכתב ג' תתנ, תשמא).
ראה לבטל את עצמך לגמרי לאין סוף ברוך הוא, ותמיד תחשוב רק ממנו יתברך, תצייר אשר כל העולם כולו הוא אור האין סוף ברוך הוא, ואתה נמצא בתוך האור.
ובאמת רבנו גילה (ליקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן נה) אשר אדם צריך להגיע בעת התפילה לביטול כזה, שלא יראה גם את עצמו, אלא את האור אין סוף ברוך הוא. אשרי מי שזוכה להגיע לזה!
(אשר בנחל, כרך כה, מכתב ג' תתקא, תשמ"א)
אני רואה שבני אדם מחפשים סגולות, לכל מיני עניינים ושוכחים שעיקר הסגולה הוא רק לחשוב מהקדוש ברוך הוא, כי הרגע שאדם חושב מהקדוש ברוך הוא, אז הקדוש ברוך הוא אתו עמו ואצלו.
(אשר בנחל, כרך קס, מכתב ד קמ, אדר תשס"ז)
תזכרו את זה טוב ואל תחיו באשליות שזה יעזור לכן, או זה יעזור לכן, אף אחד בעולם לא יעזור לכן רק הקדוש ברוך הוא.
(אשר בנחל, כרך קסו מכתב ה תרפב, חשוון תשסח)
אין על מי להישען בזה העולם, רק על ה' יתברך, וצריך לחקוק בדעתו היטב היטב את אמונת ההשגחה פרטי פרטית, וכל דבר אשר מיועד לך – יבוא אליך.
(אשר בנחל כרך כא, מכתב ג' צח, תשלט)
הקדוש ברוך הוא אתי, אני בא מהקדוש ברוך הוא, הולך עם הקדוש ברוך הוא, חי עם הקדוש ברוך הוא, ואני אצא מזה העולם עם הקדוש ברוך הוא.
(אשר בנחל, כרך קנז, מכתב ג שטו, חשוון תשס"ז)
הקדוש ברוך הוא רוצה שנכיר אותו ונדע אותו שכל מה שאנחנו רק רואים יש בזה אלוקות, וזה נקרא שהוא גר עמנו.
(אשר בנחל, כרך קנד, מכתב ב' תכא תשס"ו)
כשהאדם יודע שאין לו רק הקדוש ברוך הוא הוא הכי מאושר בחיים, אין מי שיעזור לי אין מי שיחזק אותי אז הוא בורח אל הקדוש ברוך הוא.
(אשר בנחל, כרך קנט' ג' תשכז, טבת תשס"ז)
הדבקות בו יתברך זה התענוג הכי גדול שרק יש.
(אשר בנחל, כרך קנב, מכתב א' תתטו, תשס"ו)
הייחודים הכי גדולים, הוא לייחד בדעתו אשר אין שום מציאות בלעדיו יתברך כלל, והכול לכול אלוקות גמור הוא.
(אשר בנחל, כרך קנד, מכתב ב' תכא תשס"ו)
צריך שתדע: אם מסתכלים על השגחה – רואים השגחה, אם מסתכלים על נסים – רואים נסים. אם מסתכלים אליו יתברך – רואים אותו יתברך, כביכול, עין בעין ממש.
(אשר בנחל, כרך כא, מכתב ג' קפה, תשם)
עיקר התכלית בזה העולם הוא רק לבטל את עצמו אליו יתברך, ולא יראה ולא ישמע משום דבר רק עצם עצמיות חיות אלוקותו יתברך, המחיה ומהווה את כל הבריאה.
(אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' רצ, שנת תשלד)
צריך להרגיל את עצמו תמיד לחשוב: "ה' יתברך הוא עמי ואצלי ואוהב אותי, ה' יתברך מלא רחמים, ובוודאי רוצה בי".
(אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' שנז, שנת תשלד)
תחקוק תמיד בדעתך, כי אינך צריך לשום בריה שבעולם רק אותו יתברך.
(אשר בנחל כרך יד, מכתב א' תתקפה, תשלו)
ברח לך רק אליו יתברך, ותספר לפניו יתברך את כל לבך. ותציע לפניו את כל מה שכתבתי לך ועוררתי אותך. והמחשבה הראשונה שתיכנס בך אחר ההתבודדות – אותה תקיים.
(אשר בנחל כרך יד, מכתב ב' אלפים, תשלו)