שאלה: מאת רפאל: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' קודם החג י"ב ניסן ה'תשע"ב שלום וברכה אל האברך רפאל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כוונת האריז"ל היה שלא ללכת עם הטלית קטן על הבגד העליון, אבל על החולצה לא כיוון, כי סוף כל סוף אדם לא מסתובב עם חולצה לבד, על זה הוא מתלבש בבגד עליון, וכן חסידים נוהגים ללכת עם מלבוש שקורין וֶועסְט על הטלית קטן, ואף בזמן הקיץ שחם מאד, ולא הולכים עם המלבוש שקורין וֶועסְט, עם כל זאת נוהגים חסידים ואנשי מעשה ללכת עם הטלית קטן על החולצה, כדי לקיים בשלימות "וראיתם אותו" שדרשו חכמינו הקדושים (ירושלמי ברכות פרק א' הלכה ב') וראיתם אותה אין כתיב כאן, אלא וראיתם אותו, מגיד שכל המקיים מצוות ציצית כאילו מקבל פני שכינה; כי תמיד יכול להסתכל על הטלית קטן, ואמרו חכמינו הקדושים (במדבר רבה פרשה י"ז סימן ז') וראיתם וזכרתם, המראה מביא לידי זכרון, וזכרון מביא לידי מעשה; ואמרו (ספרי שלח) והייתם קדושים זו קדושת ציצית, מגיד שהציצית מוספת קדושה בישראל, ועל מקור זה נוהגים חסידים ואנשי מעשה כן ללכת עם הטלית קטן על החולצה. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|