שאלה: מאת לאה: לצערי הרב, אני ובעלי נכשלנו באיסור החמור של נידה. איך אנחנו יכולים לתקן את מה שפגמנו? תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר בשלח ד' שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל לאה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את ובעלך צריכים לדעת את חומר העוון של נדה, אשר זה אינו צחוק כלל, אלא זה גובל עם עונש כריתות רחמנא ליצלן, ומובא (זוהר שמות ג:) שעוון איסור נדה דוחה את השכינה מן העולם, וגורם לידי רעות רבות שיבואו בעולם, ובני אדם צועקים ולא שומעים את קולם. מאן דשכיב בנדה, בגין דלית מסאבו תקיף בעלמא בר מסאבו דנדה, מסאבו דנדה קשיא מכל מסאבו דעלמא, אסתאב איהו וכל דמתקרבין בהדיה יסתאבון עמיה, בכל אתר דאזלין אתדחייא שכינתא מן קמייהו, ולא עוד אלא דגרים מרעין בישין על גרמיה, ועל ההוא זרעא דיוליד, דכיון דיקרב בר נש לגבי נדה, ההוא מסאבו דליג עלוי, וישתאר בכל שייפין דיליה, זרעא דיוליד בההוא שעתא משכין עלוי רוח מסאבו, וכל יומוי יהא במסאבו, דהא בנינא ויסודא דיליה איהו במסאבו רב ותקיף מכל מסאבא דעלמא, דמיד דקריב בר נש לגבי נדה ההוא מסאבו דליג עלוי, דכתיב (ויקרא ט"ו כ"ד) "ותהי נדתה עליו" [מי ששוכב עם נדה, צריך לדעת שאין טומאה יותר חזקה בעולם מטומאת הנדה, וטומאת הנדה קשה מכל הטומאות שבעולם. הוא נטמא וכל אלו שמתקרבים אליו נטמאים עמו, וכל מקום שהוא הולך נדחית השכינה מפניו, ולא עוד אלא גורם צרות רעות רבות על עצמו ועל אותו זרע שיוליד, שכיון שיקרב אדם לנדה, אותה טומאה קופצת עליו ונשארת בכל איבריו, אותו זרע שיוליד באותה שעה מושכים עליו רוח הטומאה, ובכל ימיו יהיה בטומאה, שהרי הבנין והיסוד שלו הוא בטומאה רבה שיותר חזקה מכל הטומאות שבעולם, שתיכף מיד שאדם קרב אל נדה אותה טומאה קופצת עליו, כמו שכתוב (ויקרא ט"ו כ"ד) "ותהי נדתה עליו"]. והנה רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל – תאמין שיכולים לתקן, הכל יכולים לתקן אם רק רוצים באמת לחזור בתשובה שלימה, ואצלו יתברך מאד מאד חשובה תשובה, ומכל עוון וחטא יכולים לחזור בתשובה, אבל צריכים לדעת את חומר העוון הזה, וגם מה שגורם לתינוק שנולד על ידי איסור נדה שרוח הטומאה שורה עליו, וידוע שרביז"ל הבטיחנו בחייו אשר מי שיבוא אצלו אחר הסתלקותו היינו אל ציונו הקדוש בעיר אומן, ויתן פרוטה לצדקה עבורו, ויאמר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים 'תיקון הכללי', אפילו אם עצמו וגבהו חטאיו ופשעיו – יוציאו מהשאול תחתית, וזה סובב על כל מיני פגמי הברית רחמנא לישזבן. ולכן אם את ובעלך יכולים לנסוע אל ציון רביז"ל, ולבקש הרבה ממנו יתברך שבזכות הצדיק הקדוש הזה שימחול לכם, אז ושב ורפא לכם, ועיקר התשובה הוא קבלה לקבל על עצמו שלא יעשה עוד, כמובא ברמב"ם (פרק ב' מהלכות תשובה הלכה ב') ומה היא התשובה? הוא שיעזוב החוטא חטאו ויסירו ממחשבתו, ויגמור בלבו שלא יעשהו עוד, שנאמר (ישעיה נ"ה) "יעזוב רשע דרכו" וגו', וכן יתנחם על שעבר, שנאמר (ירמיה ל"א) "כי אחרי שובי נחמתי", ויעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא לעולם, שנאמר (הושע י"ד) "ולא נאמר עוד אלקינו למעשה ידינו" וגו'. וצריך להתודות בשפתיו ולומר עניינות אלו שגמר בלבו; ובפרט כשזוכים להתוודות בציון רביז"ל, שזה דבר גדול מאד מאד, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ד') שעוונותיו של האדם חקוקים על עצמותיו, כמו שכתוב (יחזקאל ל"ב) "ותהי עוונותם חקוקה על עצמותם", וזה מה שהורג את האדם, כמו שכתוב (תהלים ל"ד) "תמותת רשע רעה", ועל ידי וידוי דברים לפני הצדיק יוצאים מעצמותיו החטאים שחקוקים עליהם; עיין שם. ולכן המקום הכי טוב הוא לנסוע אל ציון רביז"ל בעיר אומן שהבטיחנו הבטחה כל כך גדולה, והקדוש ברוך הוא הסולח לעם ישראל יסלח גם לכם.
|