שאלה:
מאת אסתר: תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר נצבים וילך כ' אלול ה'תשע"ד שלום רב אל אסתר תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. לא יכולים להגיד לאדם איפה לגור, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סוטה מ"ז.) חן מקום על יושביו, ולכן כל אחד ואחד צריך לגור איפה שמושך לבו, וצריך להיות שמח איפה שהוא נמצא, כמו שגילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ד) ששאלו הסבי דבי אתונא את רבי יהושע בן חנניא: איפה האמצע של העולם? והראה רבי יהושע בן חנניא עם אצבעו: פה! שאלו אותו: מי אומר שכך הוא? אמר להם רבי יהושע בן חנניא: תביאו חבלים ותמדדו ותראו שאני צודק; ומגלה רביז"ל שיש בזה סוד נפלא מאד – כשמתחילים הבלבולים אצל האדם איפה המקום הכי טוב בשבילו להיות ולגור? אזי העצה להגיד לו: פה! איפה שאתה נמצא שם זה אמצע העולם! ואם הקליפות מתעוררות ושואלות מי אומר שכך הוא? על זה מגלה רביז"ל שאם אדם הוא בשמחה אזי מוצא את הקדוש ברוך הוא בכל מקום, ואם בחרתי לגור במקום מסויים וכו' אני צריך לדעת שכאן זה מקומי, ומכאן אני לא הולך אפילו שיהיה מה שיהיה, אני שמח בחלקי, ואז ימצא את הקדוש ברוך הוא במקום שבחר לגור שמה. וזה שאמר האריז"ל הוי"ה בהכאה עולה כמספר מקו"ם, היינו כשכותבים י' פעם י', ה' פעם ה', ו' פעם ו', ה' פעם ה', זה עולה כמספר מקו"ם, ויש לומר אפילו כשאדם מקבל מכות (היינו שעובר עליו איזה משברים וגלים) אם הוא יודע שהכל ממנו יתברך כדי לנסות אותו איך להחזיק מעמד, אזי הוא מוצא את המקום שלו. ולכן תחליטו אתם איפה אתם רוצים לגור, והקדוש ברוך הוא ישלח לכם ברכה והצלחה בחייכם, רק אני מבקש אתכם שתכבדו ותאהבו אחד את השני, וזה סוד הצלחת הנישואין, כי (סוטה יז.) איש ואשה זכו – שכינה ביניהן; ואמרו (ירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ח') אי אפשר לאיש בלא אשה, ואי אפשר לאשה בלא איש, אי אפשר לשניהן בלא שכינה. ובמקום שהשכינה נמצא שם הברכה מצויה, רק שיהיה ביניהם שלום ואהבה גדולה מאוד, כי 'שלום' אמרו חכמינו הקדושים (שבת י.) זה שמו של הקדוש ברוך הוא, ולכן אם מכניסים את הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, זה נקרא שלום בית, היינו שמו של הקדוש ברוך הוא בתוך הבית.
|