![]() |
||
שאלה:
מאת חיים: תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום א' מחרת יום הכיפורים שם השם [י'] ה'תשע"ה שלום וברכה אל חיים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (שיחות הר"ן סימן י"ט) נכספתי מאד להמשיך את העולם אל עשיה, שיהיה חיוב אצל כל אחד ואחד ללמוד כך וכך בכל יום ולא יעבור וכיוצא. ואמר: שאפילו אותן האנשים הרחוקים מן הקדושה מאד שנלכדו במצודה רעה עד שרגילין בעבירות חס ושלום רחמנא ליצלן רחמנא לישזבן, אף על פי כן הכח של התורה גדול כל כך עד שיכולה להוציא אותם מן העבירות שרגילין בהם חס ושלום. ואם יעשו להם חוק קבוע וחיוב חזק ללמוד בכל יום ויום כך וכך יהיה איך שיהיה בודאי יזכו לצאת ממצודתם הרעה על ידי התורה כי כח התורה גדול מאד, וכל עיקר מגמתו וחפצו היה תמיד רק לעובדות ועשיות של קדושה בלי שום חכמות כלל, רק שנעסוק תמיד בעשיות של קדושה בפשיטות דהיינו להרבות בלימוד התורה ולעשות מצוות הרבה בכל יום, ולהרבות בתפילה ותחנונים תמיד והכל בפשיטות בלי שום חכמות כלל, והזהיר מאד להיות בשמחה תמיד וה,רבה מאד לדבר עמנו מזה מענין שמחה. ולכן דע לך: א. שמה שאמר רביז"ל "אם יעשה אדם לעצמו חוק קבוע וחיוב ללמוד בכל יום כך וכך" מקובל אצל אנשי שלומינו ש"כך וכך" זה סובב על לימוד ח"י פרקים משניות בכל יום שזה הורג את היצר הרע, ואפילו שבהתחלה לא מרגישים תועלת באמירת ח"י פרקים משניות, עם כל זאת דע לך שבמשך הימים והשנים וכו' תראה שינוי גדול מאד מאד על ידי שתהיה חזק באמירת ח"י פרקים משניות בכל יום, ורביז"ל נתן תיקון לכמה מאנשי שלומינו לומר בכל יום ח"י פרקים משניות (עיין שיחות הר"ן סימן קפ"ה), ולכן תמשיך בעבודה הקדושה הזו וזה ישרוף את כל הרע והקליפות שנבראים מהחטא המגונה של הוצאת זרע לבטלה. ב. אתה מוכרח לעשות כל מיני פעולות שבעולם להיות רק בשמחה עצומה, כי הקליפה המחטאת את האדם בהוצאת זרע לבטלה נקרא לילי"ת על שם יללה – שמכניסה באדם עצבות ומרירות ודיכאון פנימי וכו', וכדי לבטל אותה צריכים להכריח את עצמו עם כל הכוחות להיות רק בשמחה, ואף שזה מאד מאד קשה לאדם שפגם בבריתו ובפרט בחטא המגונה הזה של הוצאת זרע לבטלה להיות בשמחה, עם כל זאת ההכרח להכריח את עצמו עם כל הכוחות רק להיות בשמחה, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קס"ט) שמי שתמיד שמח הקדוש ברוך הוא בעצמו שומר אותו שלא יבוא יותר לידי פגם הברית, ולכן זה תיקון גמור אם אדם שש ושמח עם כל הטוב שיש בו. ג. תאמר בכל יום את העשרה מזמורי תהלים שגילה רביז"ל עבור תיקון הברית שהם התיקון הכללי, ואם תוכל לומר אחר כך גם את התפילה שתיקן מוהרנ"ת ז"ל אין למעלה מזה, כמו שאמרו אנשי שלומינו שהעשרה מזמורי תהלים זה הניתוח שרביז"ל עושה לאדם ומוציא ממנו את הרע והזוהמה שנכנס בו, והתפילה שתיקן מוהרנ"ת ז"ל לומר אחריה זה רוחץ את כל הלכלוך שסביב וכו', והורג את כל החיידקים הרוחנים שהם הקליפות והמשחיתים שברא מחמת העוון החמור הזה. ד. עליך לדעת שלימוד גמרא הורג את הקליפה המחטיאה את האדם, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רי"ד) הקליפה המחטיאה את האדם בפגם הברית נקראת לילי"ת, וכן תלמו"ד עולה כמספר שמה, כי על ידי לימוד תלמו"ד הורגים אותה לגמרי, ויען שהיום מתחילים ללמוד בסדר הדף היומי מסכת יבמות, מה טוב ומה נעים שגם אתה תתחיל ללמוד בכל יום דף גמרא ותחזור על זה כמה פעמים אפילו בגירסא, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (עבודה זרה יט.) לעולם ליגריס איניש ואף על גב דמשכח ואף על גב דלא ידע מאי קאמר, ופירש המהר"ל מפראג זי"ע (חידושי אגדות) וכן החיד"א זי"ע (פתח עינים) היינו שאמירת אותיות התורה תזכך את נשמתו. ובוודאי מה שאדם למד בזה העולם מזכירים לו אחר כך בשמים, כמובא בדברי האריז"ל (לקוטי תורה עקב), ובדברי רביז"ל (שיחות הר"ן סימן כ"ו) שלעתיד מזכירין את האדם כל מה שלמד אף אם שכח, ובפרט מי שפגם בברית על ידי זה עקר מעצמו את המוח לגמרי, ומזה בא ששוכח מה שלומד, עם כל זאת אל יסתכל על זה, כי לעתיד יזכירו לו את כל הלימוד, ולכן תתחיל מהיום לגרוס דף גמרא ואם תוכל לחזור על זה שבע פעמים אין למעלה מזה, וכך במשך כמה חודשים גמרת את מסכת יבמות שבע פעמים, ואומרים בשם החת"ם סופר זי"ע שלימוד מסכת יבמות מסוגלת למצוא זיווג הגון, כי יבמו"ת עולה כמספר חת"ן, ואם בחור לומד מסכת זו יבמות יזכה להיות חתן. העיקר אל תתייאש בשום פנים ואופן כי גדול אדונינו ורב להושיע, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן, וכן אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל; כי אסור להתייאש בשום פנים ואופן, יהיה איך שיהיה ויהיה מה שיהיה, רק תחזיק מעמד ואל תישבר משום דבר, ואף שהחטא המגונה הזה של הוצאת זרע לבטלה שובר את האדם לגמרי, עם כל זאת דע לך שאם אדם מתפלל בכל יום על זה והוא מוחה ובא בטענה להקדוש ברוך הוא ואומר לו: "ריבונו של עולם אתה גילית על ידי חכמיך הקדושים בן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בהרהור עבירה, ומה אעשה שאני רוצה להתחתן וזה לא הולך לי? ולמה מגיעה לי קללה כזו? אנא ממך ריבונו של עולם, תמציא לי את בת זוגי לפי שורש נשמתי, כדי שאנצל מהחטא המגונה הזה של הוצאת זרע לבטלה. אתה לבד יודע כמה קשה להיות בחור רווק, ובפרט בדור הזה שהפריצות עושה פרצות בנשמות ישראל, ורק לעבור רחוב אחד כבר נכשלים בראיות אסורות שזה מחמם את האדם עד שבא לידי החטא המגונה הזה. ולכן חוס ורחם עליי שאזכה למצוא את בת זוגי השייכת לשורש נשמתי, ואזכה לתקן את כל מה שפגמתי עד עכשיו, וזכיני להיות אדם השלם כדי שאזכה לקבל פני השכינה, ולהיות דבוק בך תמיד מעתה ועד עולם אמן סלה". ה. הרגל את עצמך הרבה לדבר אל הקדוש ברוך הוא, כי אין עוד דבר שיכול להוציא את האדם מעצבות ומרירות ומדיכאון פנימי כמו השיחה בינו לבין קונו שנקראת אצל רביז"ל 'התבודדות' -להיות רגיל לדבר הרבה עם הקדוש ברוך הוא, ולבכות הרבה לפניו יתברך שיוציאך מהבוץ והלכלוך הזה שנפלת אליהם, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ה) ההתבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל. דהיינו לקבוע לו על כל פנים שעה או יותר להתבודד לבדו באיזה חדר או בשדה, ולפרש שיחתו בינו לבין קונו בטענות ואמתלאות בדברי חן ורצוי ופיוס, לבקש ולהתחנן מלפניו יתברך, שיקרבו אליו לעבודתו באמת. ותפילה ושיחה זו יהיה בלשון שמדברים בו וכו', והנהגה זו הוא גדולה במעלה מאד מאד, והוא דרך ועצה טובה מאד להתקרב אליו יתברך, כי זאת היא עצה כללית, שכולל הכל. כי על כל מה שיחסר לו בעבודת השם, או אם הוא רחוק לגמרי מכל וכל מעבודתו יתברך, על הכל יפרש שיחתו ויבקש מאתו יתברך, ואפילו אם לפעמים נסתתמין דבריו ואינו יכול לפתוח פיו לדבר לפניו יתברך כלל, אף על פי כן זה בעצמו טוב מאד. דהיינו ההכנה שהוא מוכן ועומד לפניו יתברך, וחפץ ומשתוקק לדבר, אך שאינו יכול, זה בעצמו גם כן טוב מאד, וגם יוכל לעשות לו שיחה ותפילה מזה בעצמו. ועל זה בעצמו יצעק ויתחנן לפניו יתברך, שנתרחק כל כך, עד שאינו יכול אפילו לדבר. ויבקש מאתו יתברך רחמים ותחנונים, שיחמול עליו ויפתח פיו, שיוכל לפרש שיחתו לפניו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|