שאלה: מאת חיים: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר ויקהל פקודי כ' אדר התשע"ב
שלום וברכה אל חיים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. הנה רביז"ל אמר (שיחות הר"ן סימן רמ"ט) מדוע כתוב (בראשית ל"ח ז') ויהי ער בכור יהודה רע בעיני השם, מדוע כתוב רע ולא רשע, אלא מי שחטא בחטא החמור של הוצאת זרע לבטלה הוא תמיד איש עצבני, איש רע ובליעל ובכעס תמיד וכו', עיין שם. ולכן ראה להתבונן היטב היטב במעשיך וכו', ותזכיר עצמך אם אין לך עוון זה אשר באמת מובא (ראשית חכמה שער התשובה פרק ג') ומהדברים שצריך השב לתקן, הוא לתקן אות ברית הפגום בהוצאת זרע לבטלה, שאין אדם בזמנינו ניצול ממנו בבחרותו וכו', עיין שם. וצריך שתדע שהאיש האלקי רבי אליהו וידאש ז"ל (בעל המחבר ראשית חכמה) היה תלמיד רבי משה קורדיאוירו זי"ע, שהיה בזמן האריז"ל, שהדור הזה היה דור דעה, ועיר צפת היתה מהערים הכי קדושים שבכל העולם כולו, כי האריז"ל היה הרבי, ומרן הבית יוסף היה הרב, והאלשיך הקדוש היה הבעל דרשן, ורבי שלמה אלקבץ היה הפייטן והחזן, והחרדים היה השמש, ורבי אברהם גאלנטי היה מעורר את כל העיר לחצות וכו', אין לנו מושג בגדולתם. ועוד היו שם מלא צדיקים קדושים שאין דוגמתם (וגם להבדיל הערביות הלכו בצניעות גדול לא ראו מהם רק העינים, כי הלכו כולם מכוסים, לא היה שום פריצות), עם כל זאת כותב "שאין אדם בזמנינו ניצול ממנו בבחרותו" וכו', מה נאמר בדור הזה שהכל פתוח וכו', והכל בהפקירות יותר גרוע מדור המבול, כי היום על ידי כלי המשחית יכולים לראות מה שקורה בכל מדינה ומדינה, ממש כל הזבל והליכלוך והתועבה שבכל העולם כולו, איך אחד יכול להגיד שהוא נקי מחטא הזה וכו'. ולכן לא בחינם שרואים אנשים כעסנים ומלאים עצבים וכו', והכל נובע מהחטא המגונה הזה. ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן מ"א) שמאף יכולים להכיר את הנואף, ויש לומר כי כעס בא מאף, לשון "חרון אף", על ידי הכעס והעצבים שלו יכולים להכיר את הנואף, כי בדרך כלל נואף הוא כעסן, ולכן הדבר הראשון אתה צריך לתקן את החטא הזה. והנה הקדוש ברוך הוא חמל על עם ישראל, ובדורות האחרונים שלח לנו מתנה גמורה את נשמת רביז"ל, שהוא ודייקא הוא יכול לתקן את כל העולם כולו, והבטיח הבטחה כזו, מה ששום צדיק בעולם לא הבטיח, עם שתי עדים נאמנים, אשר מי שיבוא אל ציונו הקדוש ויתן פרוטה לצדקה ויאמר את העשרה מזמורי תהלים, אפילו אם עצמו וגבהו חטאיו ופשעיו, יוציאו מהשאול תחתית.
וזה יהיה הסימן שנמחל לך מהקדוש ברוך הוא על כל עוונתיך של פגם הברית, כשתפסיק להיות עצבני ותתרחק מהכעס והרציחה שיש בך, שזה אבי אבות הטומאה, כי כל הכועס נמצא בו עבודה זרה ממש, כמו שאמרו חכמינו הקדושים (שבת ק"ה:) המקרע בגדיו בחמתו, והמשבר כליו בחמתו, והמפזר מעותיו בחמתו, יהא בעיניך כעובד עבודה זרה, כל כך חמור כעס ורחיצה ולהיות עצבני, להתעצבן על כל דבר. כי באמת מי שיש לו אמונה, ויודע שכל מה שקורה עמו זה מהקדוש ברוך הוא, אזי אף פעם לא יהיה בכעס, ויהיה סבלן גדול, שזה המדריגה הכי עליונה, לסבול כל העובר עליו, ואמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קנ"ה) אשר מדת הסבלנות זה תלוי כפי האמונה שיש בו, אז זוכה למדת אריכת אפים, שהוא המדה הכי יפה שרק יכול להיות כשאדם הוא סבלן, וזה מראה שתיקן כבר את חטאיו ופשעיו בפגם הברית. אקווה שתוציא ממכתבי זה מה שאתה צריך, ותפסיק להתעצבן כי אחרת אתה מראה לכולם מעשיך שאתה עושה בסתר וכו'. הקדוש ברוך הוא ימתיק ממך כל הדינים ויומשך עליך חסדים ורחמים גמורים.
|