מי לא ירא ומי לא יפחד מהיום הקדוש והנורא הזה כ"א אדר, אשר כשרק מזכירים את התאריך של החודש כבר נופל פחד ויראה על האדם ומכל שכן, שמזכירים את שם העיר ליז'ענסק אימה ופחד פנימי נכנס באדם, וזה מראה אל איזה דרגה ילוד אישה יכול לזכות בזה העולם, אשר אפילו התאריך של יום הסתלקותו של הצדיק הקדוש והנראה הזה – כ"א אדר, נתקדש כבר בפיות כל יראי השם, ודבר זה רואים בחוש אשר רק שומעים משם העיירה ליז'ענסק, מתחילים לרעוד ולפחוד וכל האיברים דיליה נקשן, ומכל זה עלינו להתבונן איזה התנוצצות וקדושת הצדיק הנורא הזה הרבי רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע, כשכבר מזכירים את כל השם הקדוש שלו, אל איזה אהבה ואל איזה יראה זה מביא ומכניס בלב איש ירא השם, ובזה יבחן אדם את היראת שמים שלו, אם כשמזכירים את התאריך כ"א אדר, או את שם העיר ליז'ענסק, אם נכנס בו תשוקה להקדוש ברוך הוא, ידע שנפשו מזוככת עד מאוד.
וידוע אצלנו איל שרביז"ל הפליג מאוד במעלת קדושתו עד מאוד, ואמר: אף שספרו "נועם אלימלך" הוא גבוה מאוד מאוד, ואין מי שישיג בו, עם כל זאת קדושת הבעל המחבר יותר גדולה מספרו, והפליג לפני אנשי שלומנו ממעלתו, ומקובל אצל אנשי שלומנו חסידי ברסלב בשעה שסיפר רביז"ל את המעשה הנורא והנפלא של הז' בעטלריס (סיפורי מעשיות מעשה י"ג), מיום הראשון, ודיבר אז מהשמונה זקנים ורימז שאחד מהם היה הרבי רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע, שזה בעצמו מדליק נשמתינו להאיר באור צח הצחצחות, להתעורר בתשובה עמוקה ולחקות את הצדיק הקדוש הזה, וכבר ידוע שרביז"ל אמר שכל בר ישראל בלי יוצא מן הכלל, על ידי יגיעות וטרחות בעבודת השם יתברך, יכול להגיע להמדריגות הכי עליונות בעבודת השם יתברך, וחכמינו הקדושים אמרו (תנא דבי אליהו רבה פרק כג): מתי יגיעו מעשי למעשה אברהם יצחק ויעקב, שלא קנו העולם הזה והעולם הבא אלא בשביל מעשיהם הטובים ותלמוד תורה.
נמצא שכל אחד מאתנו יכול להגיע לכל המדרגות שבעולם אם רק ירצה וישתוקק הרבה אחריו יתברך ויתבודד עמו יתברך ימים ושנים, ואמר רביז"ל שהעיקר הוא היגיעה והטרחה ולא להטעות את עצמו, אז גם הוא יכול להגיע אל כל המדרגות שבעולם, ומי שנוסע רק פעם אחת אל ציון הקדוש של הרבי רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע מרגיש שם טעם עולם הבא ממש, ואמר תלמידו הקדוש רבי מנחם מענדיל מרימנוב זי"ע, אשר מי שיבוא אל ציונו של רבו הרבי רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע, יזכה להתעוררות של תשובה, ואנשי שלומנו שנסעו מפולניה אל ציון רביז"ל, היה דרכם לעבור דרך עיר ליז'ענסק, אצל הציון הקדוש של הרבי רבי אלימלך זי"ע.
ומה אנו רואים היום, חסידים ואנשי מעשה, נוסעים קודם אצל ציון רביז"ל באומן, ואצל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע במעז'בוז', ואחר כך נוסעים אל הציון של הרבי רבי אלימלך זי"ע בליז'ענסק, וכן להיפך אלה שנוסעים לליז'ענסק על כ"א אדר כבר עושים את דרכם אל ציון רביז"ל, וכל כך נכנס בעולם החסידי שכולם נוסעים לאחרונה אצל ציון רביז"ל באומן, הן יחידים והן קבוצות קבוצות, והן אדמורי"ם על חסידיהם, והכל בזכות הספרים והקונטרסים של הוד כ"ק הגה"צ מוהרא"ש זי"ע, שנתפשטים בכל העולם כולו זה שנים על גבי שנים, ודייקא על ידי זה נעשה התעוררות גדולה בכל העולם החסידי לנסוע אל ציון רביז"ל, ויש עדיין כל כך הרבה מניעות מהס"מ הרשע שמעלים ומסתיר את גדולת ציונו הקדוש של רביז"ל באומן, אשר הבטיח הבטחה חזקה כזו, אשר אם אדם ייתן פרוטה לצדקה עבורו, ויאמר את העשרה מזמורי תהילים הנקראים "תיקון הכללי", אצל קברו, אפילו אם עצמו וגברו חטאיו ופשעיו אזי יוציאו מהשאול תחתית ומתחתיו, על כל פנים אשרי מי שיזכה להיות אצל ציונו הקדוש של הרבי רבי אלימלך זי"ע, ובפרט ביום ההילולא שלו כ"א אדר, וסיפרו אנשי שלומנו אשר בחודש אדר של שנת ה'תשס"ד השתטח הוד כ"ק הגה"צ מוהרא"ש זי"ע בציון הרבי רבי אלימלך זי"ע, וישב שם בציונו הקדוש כשלוש שעות ומחצה והיה הקור גדול מאוד, עשרים מעלות תחת אפס, ומלוויו היו מוכרחים בכל פעם לצאת ולהיכנס כדי להתחמם, וכ"ק הגה"צ מוהרא"ש זי"ע, ישב שם דבוק אל ציונו הקדוש במשך זמן רב כזה, ולא הפסיק מלבכות שם בכיות עצומות אשר לא רואים דבר כזה, איך אדם לא מפסיק לבכות בדמעות שליש במשך זמן כל כך ארוך, וידוע מה שסיפר ברבים שזה לו למעלה מארבעים שנה שגומר בכל שבת את ספר "נועם אלימלך" על הפרשה, ודרכו לומר אשר אם אדם זוכה ללמוד בכל שבוע בשבת קודש את הספר הקדוש "נועם אלימלך", כשמגיע אל ציונו הקדוש אז מרגיש עניין אחר לגמרי, כמו בן שבא להתראות אצל אביו.
וכמעט שאין שיחה שלא יזכיר את קדושת הרבי רבי אלימלך זי"ע בדרשותיו הקדושות, וראינו איך שהוא אומר על פי רוב קודם התפילה את התפילה של הרבי רבי אלימלך זי"ע שתיקן לאומרה קודם התפילה וגם בעת שהדפיס את סידורו עם פרוש "עת רצון", הכניס בו את התפילה הקדושה הזו באותיות גדולות ומאירות עיניים, כדי לזכות את כולם לאומרה, וסיפר מוהרא"ש זי"ע, בשם הרב הקדוש בעל המחבר ספר "אוהב ישראל" מאפטא זי"ע, אשר בעיר ליז'ענסק השמים מזוככים מרב תפילותיו של הרבי רבי אלימלך זי"ע, ואשרי מי שיודע להעריך את מעלת ההשטחות על קברי צדיקים אשר אמר רביז"ל, שבמקום גניזתם המקום קדוש בקדושת ארץ ישראל ואווירא דארץ ישראל מחכים, ולכן כשאדם משתטח על קברי צדיקים יזכה להחכים, כי נכנס בו תשוקה עצומה לחקות מעשה הצדיק שמשתטח על קברו הקדוש, אשרי מי שזוכה לברוח בכל פעם אל קברי הצדיקים ויבקש מהם רחמים מרובים, ובזכות הצדיקים הקדושים אשר בארץ המה אשרי לו.